
Al voltant de 300 professionals s’han reunit a València per conèixer les perspectives de la Inspecció de Treball i Seguretat Social en 2025, en una jornada organitzada per Unión de Mutuas.
Aquest any la ITSS preveu realitzar 61.362 actuacions inspectoras a empreses de la Comunitat Valenciana, un 2,6% més que l’any anterior.
Unión de Mutuas, mútua col·laboradora amb la Seguretat Social, ha celebrat una jornada informativa en la qual Pilar Fuentes, Directora Territorial de la Inspecció de Treball i Seguretat Social (ITSS) a la Comunitat Valenciana, ha detallat els plans i objectius de la Inspecció per a 2025. Durant la seva intervenció, Fuentes ha destacat que aquest any es preveu realitzar 61.362 actuacions inspectoras a empreses de la Comunitat Valenciana, cosa que suposa un increment del 2,6% respecte a l’any anterior.
L’acte, celebrat a la seu de FEMEVAL, ha reunit a més de 300 professionals de l’àmbit jurídic i empresarial. La inauguració ha anat a càrrec d’Aina Carbonell, Directora del Departament Jurídic i de Gestió Laboral de la Federació Metal·lúrgica Valenciana, qui ha subratllat la complexitat del marc normatiu actual i la importància d’aquests trobades: “En els últims anys hem experimentat un autèntic vertigen legislatiu, la qual cosa suposa un gran repte tant per a les organitzacions com per a les assessoríes. Jornades com aquesta són fonamentals per estar al dia dels canvis normatius i la seva aplicació pràctica”.
Per la seva part, Mª Ángeles Capilla, Directora Territorial d’Unión de Mutuas a València, Alacant i Múrcia, ha posat en valor el compromís de la mútua amb la difusió de la normativa laboral i la promoció de la seguretat i salut en el treball. Capilla ha reafirmat que “l’objectiu d’Unión de Mutuas és mantenir informat el nostre col·lectiu protegit i fomentar entorns laborals més segurs. La millora de les condicions de treball i els hàbits saludables en els equips humans impacta directament en la productivitat de les nostres empreses”.
Durant la seva intervenció, Pilar Fuentes ha detallat les àrees prioritàries d’actuació per aquest any. En matèria de seguretat i salut laboral, la Inspecció posa el focus en els sectors amb major índex de sinistralitat, com la construcció, la indústria, l’agricultura i els serveis, i reforça les campanyes sobre riscos cancerígens en l’entorn laboral.
En l’àmbit de l’ocupació i les relacions laborals, la ITSS llança noves campanyes de control sobre el període de prova i la prevenció de la discriminació per raons de gènere o identitat LGTBI en l’entorn laboral.
Pel que fa a la Seguretat Social, Fuentes ha subratllat que s’intensifica la vigilància sobre frau en la cotització al sistema de la Seguretat Social, en prestacions i enquadraments indeguts. Així mateix, en la lluita contra l’economia irregular, la Inspecció reforça el control en sectors especialment afectats, com la restauració, el comerç i l’agricultura, i desenvolupa campanyes específiques sobre l’activitat de becaris i la detecció de falsos autònoms.
Amb aquesta jornada, Unión de Mutuas reafirma el seu compromís amb la divulgació i l’assessorament en matèria laboral, recolzant empreses i professionals en el compliment normatiu i en la millora de les condicions laborals.