Notícies

15/11/2024

Unión de Mutuas renova per tercera vegada el Segell *QH 3 estreles amb el màxim nivell acreditable, en reconeixement a la seua qualitat assistencial

Unión de Mutuas ha renovat, per tercera vegada consecutiva, l’acreditació QH_Quality Health Care 3* en el seu màxim nivell acreditable, que atorga l’Institut per al Desenvolupament i la Integració de la Sanitat, Fundació IDIS, com a reconeixement a l’esforç i al compromís continuat i progressiu de les organitzacions sanitàries en el compliment dels més alts estàndards de qualitat i seguretat mèdica.

Aquesta és la quarta vegada que Unión de Mutuas s’acredita amb el segell QH. L’any 2018, Unión de Mutuas va obtindre per primera vegada l’acreditació QH dues estreles. L’any 2020, havent superat els requisits exigits, va aconseguir les tres estreles, que va renovar l’any 2022 i ara també renova en 2024.

A l’acte d’entrega, celebrat a Madrid, va assistir el director mèdic territorial de Unión de Mutuas, el Dr. Javier Hormigos. Aquesta XI edició va ser inaugurada per Juan Abarca, president de la Fundació IDIS, i Pilar Aparicio, exdirectora general de Salut Pública i coordinadora d’Estratègies de Salut del Ministeri de Sanitat.

Per a poder optar a aquest reconeixement, Unión de Mutuas ha aportat totes les certificacions en què està acreditada conforme als estàndards validats més exigents, com són la gestió de la Qualitat, la Seguretat del Pacient, la gestió Mediambiental, la gestió de l’Esquema Nacional de Seguretat, ENS, la Seguretat de la Informació, la gestió de la Prevenció de Delictes, la gestió de la Privacitat de la Informació i el segell BEQUAL PLUS, entre altres. Totes aquestes certificacions han sigut valorades positivament pel Comitè Auditor de l’acreditació QH encarregat de comprovar, validar i assignar el nivell assolit per la Mútua, fent possible la renovació del màxim nivell de reconeixement.

El reconeixement QH (Quality Healthcare) és un sistema que reconeix l’excel·lència en qualitat assistencial de les organitzacions sanitàries que promouen una cultura de millora contínua. A més, destaca aquelles organitzacions que aconsegueixen certificacions rellevants, assegurant alts estàndards en els seus processos i oferint visibilitat pels seus resultats en termes de qualitat.