Notícies

22/07/2025

Unió de Mútues reuneix una àmplia representació institucional i empresarial a la seva Junta General, amb la participació de prop de 1.000 empreses mutualistes representades.

Unió de Mútues presenta a la Junta General els resultats de l’exercici 2024, amb uns ingressos totals que superen els 394 milions d’euros.

El 2024 s’han gestionat més de 265 milions d’euros en prestacions econòmiques de la Seguretat Social.

La Junta General també ha servit de marc per a la recepció de l’acreditació de la inscripció de la Mútua en el Registre d’Entitats Valencianes Socialment Responsables.

La Junta General d’Unió de Mútues va registrar una destacada participació institucional i empresarial, amb prop d’un centenar d’assistents entre els quals hi havia directius i empresaris dels principals grups empresarials i d’empreses mutualistes, i la representació d’unes 1.000 empreses associades. La trobada va evidenciar el suport del teixit econòmic i professional a la tasca de l’entitat, amb la presència de col·legis professionals, representants sindicals i organitzacions empresarials de referència com la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), ARIVAL, AVEMCOP, AVEC, ASCER, ANFFECC, FEMEVAL, FEVAMA, ASTRAUTO, l’Associació Empresarial Castellonenca de Transports de Mercaderies, Cambra de Comerç de Castelló o la Universitat Jaume I, entre d’altres.

Unió de Mútues ha celebrat la seva Junta General Ordinària corresponent a l’exercici 2024, en la qual el president de la Mútua, Sr. Héctor Colonques, i la seva directora gerent, Sra. Carmen Barber, han presentat els resultats d’un any marcat pel creixement, la inversió en tecnologia i l’impuls a l’eficiència i la qualitat assistencial. L’acte va comptar amb la participació, a la taula presidencial, del Sr. Marcos Arnau Julià, cap de la Dependència de l’Àrea de Treball i Immigració de la Subdelegació del Govern a Castelló.

Durant l’exercici, la Mútua ha protegit 379.188 persones treballadores, la qual cosa representa un increment del 2,7% respecte de 2023. El nombre d’empreses mutualistes associades també ha crescut, assolint les 37.309, mentre que els ingressos per cotitzacions han superat els 382 milions d’euros, amb un increment del 12,66% respecte de l’exercici anterior. Els excedents generats en la gestió de la contingència professional han superat els 40 milions d’euros, millorant els de l’exercici anterior. A més, el 2024 Unió de Mútues ha gestionat més de 265 milions d’euros en prestacions econòmiques de la Seguretat Social. Tot això ha situat Unió de Mútues com una mútua eficient en la seva gestió, assolint uns resultats de més de 5 milions d’euros, fet que ha permès una contribució de 2,6 milions d’euros al sistema de la Seguretat Social.

Unió de Mútues compta amb més de 600 professionals distribuïts en una xarxa assistencial formada per 35 centres propis, un hospital propi i un hospital mancomunat. Només el 2024, ha dut a terme 360.875 actuacions sanitàries amb mitjans propis. Al llarg de l’any, l’entitat ha realitzat diverses millores per modernitzar les seves instal·lacions: reformes integrals en centres com L’Hospitalet i Sagunt, incorporació d’equipament de diagnòstic d’última generació i ampliació de les àrees de rehabilitació per millorar la capacitat d’atenció a persones accidentades o en recuperació per processos d’incapacitat temporal.

Carmen Barber, directora gerent d’Unió de Mútues, ha presentat la Memòria de Sostenibilitat i l’Informe de Govern Corporatiu: “La nostra aposta per un model modern, eficient i centrat en les persones s’ha materialitzat en noves inversions, tecnologia i solucions que aporten valor real a les empreses i a les persones treballadores. En un context marcat pel creixement de l’absentisme, hem actuat amb decisió, millorant els processos, reforçant l’atenció i mantenint el nostre compromís amb un servei de qualitat.”

La Mútua ha presentat el 2024 la nova plataforma digital Mutua On Line 4.0, adreçada a empreses mutualistes i els seus autoritzats RED, amb funcionalitats avançades, una interfície més intuïtiva i millores en la gestió de tràmits, especialment en la consulta d’expedients, informes i prestacions.

Paral·lelament, s’ha automatitzat el procés de pagament de prestacions econòmiques, reduint els temps de tramitació i millorant la traçabilitat dels processos. En matèria de governança i control intern, s’ha actualitzat el mapa de riscos operacionals i penals, i s’ha consolidat la Unitat d’Anàlisi de la Dada per donar suport a la presa de decisions.

Tot això s’ha vist reflectit en els alts índexs de satisfacció dels serveis prestats: el 99,06% de les persones hospitalitzades, el 93,87% dels accidentats, el 97,14% de les empreses mutualistes i el 88,37% dels perceptors de prestacions han valorat positivament la seva experiència amb la Mútua.

La Junta General també ha servit de marc per a la recepció de l’acreditació de la inscripció de la Mútua en el Registre d’Entitats Valencianes Socialment Responsables, que ha estat lliurada pel director general d’Economia de la Conselleria d’Hisenda i Economia, Francisco José Soria Calatayud. Aquesta acreditació se suma a l’obtenció el 2024 del Segell Bequal Plus +70 i a reconeixements com la Medalla de Bronze atorgada per la Diputació de Castelló, a la renovació QH 3 estrelles de qualitat assistencial i al reconeixement de l’INSTT a la millor acció de promoció de la salut en el treball en la categoria de salut cardiovascular.

Amb aquests resultats, Unió de Mútues referma la seva posició com una entitat consolidada i compromesa amb el sistema de la Seguretat Social, orientada a l’excel·lència, la innovació, la sostenibilitat i la millora contínua.