Com actua la Unitat d’Absentisme d’Unión de Mutuas?
1. Objectiu:
«Minimitzar els factors que l’augmenten i dinamitzar els factors que permeten el retorn de les persones al lloc de treball»
2. Equip:
Està constituït per un equip multidisciplinari, experts en disciplines d’epidemiologia, sanitaris-assistencials, jurídica, qualitat, psicologia, avaluadors i docents i RH.
S’organitza en unitats territorials per a ampliar la cobertura a tot l’àmbit nacional.
3. Pla de treball:
S’elabora, juntament amb el Departament d’Epidemiologia d’Unión de Mutuas, un informe epidemiològic descriptiu retrospectiu de l’absentisme per causa mèdica, en què es fa un diagnòstic d’absentisme de causa mèdica de l’empresa.
Amb l’informe diagnòstic d’absentisme i les necessitats particulars de l’empresa es fa un Pla d’Actuació personalitzat que inclou bàsicament a cada empresa:
– Comunicació directa i fluïda amb l’empresa per a resoldre incidències al més prompte possible.
– Seguiment especial dels processos actius, amb baixa laboral o sense.
– Estudi periòdic d’indicadors d’absentisme.
– Reunions successives amb els caps intermedis per a aconseguir que s’impliquen en el problema de l’absentisme.
– Proposar jornades de sensibilització als treballadors com a promoció de la salut laboral.
– Mesures de prevenció per a minimitzar la incidència.
Després de l’aplicació d’aquest Pla d’Actuació, se’n fa una avaluació que inclou l’Enquesta de satisfacció i avaluació dels indicadors d’absentisme del període i noves propostes per a l’exercici següent.
Sobre la base d’aquesta avaluació es prenen decisions per al Pla d’Actuació posterior.