Unión de Mutuas ha acollit la celebració de la jornada L’ètica empresarial: base de la responsabilitat social, organitzada pel Club d’Empreses Responsables i Sostenibles (CE/R+S), en la qual diversos experts han tractat la gestió de l’RSC com a impulsora de conductes ètiques en les organitzacions.
Fundat el passat mes de maig, el CE/R+S està format per 19 organitzacions de referència en el seu sector, caracteritzades per un model de gestió empresarial basat en la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental. Per mitjà d’aquesta jornada, el Club d’Empreses Responsables busca visibilitzar i fomentar les bones pràctiques i el desenvolupament ètic i responsable entre les empreses d’Alacant, Castelló i València.
En la conferència inaugural, el catedràtic d’Ètica de la Universitat Jaume I de Castelló, Domingo García Marzá, ha analitzat l’enfocament ètic de l’RS i ha explicat que la relació entre ètica i responsabilitat social garanteix la inclusió de conductes ètiques en les empreses, cosa que facilita una de les grans virtuts que té la responsabilitat social, “la generació de confiança, que costa molt d’aconseguir i que és ben fàcil de perdre”.
Marzá ha assenyalat que l’RS no és un mer instrument de màrqueting, no és un “renta més blanc”, sinó que forma part del caràcter de l’empresa i això vol dir “anar de debò” i, per tant, les empreses “han de donar la raó, retre comptes, fer-se càrrec dels beneficis econòmics, socials i ecològics que produeixen, han de respondre pel valor compartit que és capaç d’aportar a tots els seus grups d’interés”.
Per la seua banda, la directora adjunta d’Unión de Mutuas, Teresa Blasco, ha exposat el model de gestió d’RS de l’entitat, basat a “donar resposta i satisfacció a les necessitats i expectatives dels grups d’interés”, així com en el desenvolupament econòmic, social i medi ambiental sostenible, dins d’un marc de “confiança, transparència i diàleg amb les persones i de millora contínua en la gestió”.
“Per a Unión de Mutuas, parlar d’RSC és parlar de gestió ètica i bon govern corporatiu”, ha destacat Blasco, ja que s’integra transversalment en la gestió diària de l’organització i, a més, és “la manera d’ésser i d’actuar de la mútua, un comportament que ve marcat pel codi ètic i de conducta de l’entitat”.
Per la seua banda Fernando Ibáñez, soci director d’Ética Patrimonios i president del CE/R+S, ha recalcat la importància de la implantació d’un club com el CE/R+S en aquest territori, ja que “és una gran satisfacció comprovar que a la Comunitat Valenciana hi ha tantes empreses i empresaris que no només busquen el creixement econòmic, sinó també desenvolupar el seu bon govern i prendre consciència del seu impacte social i mediambiental”.
Igualment, Ibáñez ha destacat que “la Responsabilitat Social no és només filantropia, sinó que és un aspecte estratègic d’importància vital per controlar els riscos externs i, per tant, millorar la sostenibilitat de les organitzacions”.
Formen part del CE/R+S, AGC FLAT IBÉRICA, ALPESA, GRUPO ALIMENTARIO CITRUS, GRUPO BERTOLÍN, BP OIL, CAIXA POPULAR, DUALIUM MANAGEMENT, ÉTICA EAFI, HIDRAQUA, GEOCIVIL, GRUPO EULEN, GRUPO IVI, OBINESA, PALAU DE LES ARTS REINA SOFÍA, RNB COSMÉTICOS, SUAVINEX, TRIANGLE REAL ESTATE MANAGEMENT, UNIMAT, UNIÓN DE MUTUAS.